6 טעויות נפוצות בעיצוב מוצרי דפוס

עיצוב מוצרי דפוס לעסק הוא חלק מהותי במיתוג ובשיווק, אך לעיתים קרובות נעשות טעויות שעלולות לפגוע באפקטיביות המסר. להלן שש טעויות נפוצות שיש להימנע מהן:

1. גרפיקה עמוסה מדי

עיצוב הכולל מספר גופנים בגדלים ובסגנונות שונים, עם עומס של תמונות וצבעוניות מוגזמת, עלול להוביל להסחת הדעת של קהל היעד מהמסרים השיווקיים שלכם. כדי למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים, חשוב להקפיד על עיצוב נעים לעין, אסתטי ונקי. 

2. יותר מדי מסרים

אם העיצוב שלכם כולל מסרים רבים במקביל, אתם עלולים לגרום ללקוחות שלכם להתבלבל, והמסר העיקרי שברצונכם להעביר עלול ללכת לאיבוד. בחרו במסר אחד קצר וקולע, שיהיה ברור מאוד לקהל היעד ושיקדם את העסק שלכם. 

3. צבעים שאינם מתאימים

שימוש בצבעים שלא בהכרח ישרתו את המטרה שאתם מנסים להעביר. שימוש בצבעים עם קונטרסט גבוה יכול להעביר מסר אחד, ואילו צבעים בהירים ורכים יותר יעבירו מסר שונה לגמרי. הדבר הראשון שהלקוחות שלכם יבחינו בו הוא האופן הוויזואלי בו אתם ממתגים את המוצרים שלכם. הקפידו שהעטיפה הגרפית בה אתם משתמשים תתאם את המסר של החברה ותשרת אתכם בצורה הטובה ביותר. 

4. פונט קטן ולא קריא

פונט קטן מדי ובלתי קריא ירחיק מכם את קהל היעד שלכם, ויצור חוויה שלילית בקרב הלקוחות. העיצוב חייב לכלול מסר ברור, והדרך להציג אותו היא באמצעות פונט בגודל מתאים, שיהיה נגיש גם ללקויי ראייה, ושיהיה נוח לקריאה. שימו לב שגם פונט גדול מדי עשוי להעביר חוויה לא נעימה לעין, ולכן התאימו את גודל הפונט לגודל המוצר המודפס. 

5. רזולוציה נמוכה ולא מתאימה לדפוס

כאשר מעבירים קובץ לדפוס, אתם חייבים לוודא שהוא בגודל המתאים למוצר הדפוס שבחרתם וברזולוציה גבוהה. אחרת, העיצוב והתמונה שבחרתם ייראו מרוחים ומטושטשים ויותירו רושם רע על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. חשוב לדעת כי לא כל תמונה מתאימה להדפסה, ומה שנראה נהדר במחשב עלול שלא להתאים לדפוס. 

6. חוסר התאמה בין העיצוב לקהל היעד

עיצוב גרפי לעסקים מספק למוצרים ופרסומים של העסק עיצוב אטרקטיבי ואסתטי, שיהיה מעניין ויגרום ללקוח להתעכב ולהתייחס. אבל הוא גם יוצר קו עיצובי אחיד, עם מסר ברור, המאפשר ללקוחות לזהות את הפרסומים של העסק בכל מקום שבו הם רואים אותו. זו המשמעות העיקרית של מיתוג.

לסיכום

הימנעות מהטעויות הללו תסייע לכם ליצור מוצרי דפוס מקצועיים ואפקטיביים, שישפרו את תדמית העסק וימשכו את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים. השקעה בעיצוב נכון ומותאם לקהל היעד היא מפתח להצלחה בשיווק באמצעות מוצרי דפוס.